משאיות בטוחות – איסוזו עושים סדר בדרכים

נושא הבטיחות בדרכים הוא אחד הנושאים החמים שעל הפרק, והמדינה עושה מאמצים רבים על מנת לצמצם ככל הניתן מקרים של תאונות דרכים. כשמשאיות וכלי רכב כבדים אחרים מעורבים בתאונה, זה בדרך כלל מסתיים באסון – זה מוביל אותנו לחשיבות הגבוהה של בטיחות ומיגון המשאית עליה אנחנו נוהגים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות מעורבות פי 6 יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. יתרה מכך, בשנים האחרונות שיעור התאונות בהן היו מעורבות משאיות (3.5), גדול יותר משיעורן על הכביש (1.5%). הסיבות לתאונות הרבות של כלי הרכב האלה הן מגוונות – בישראל חסרים אלי נהגי משאית, מה שמוביל לשעות נהיגה ארוכות. בנוסף, נהגי משאית נדרשים לנהוג מרחקים למרחקים ארוכים ובכבישים מפותלים, שחלקם אינם מתוחזקים טוב בהיבטים של תאורה ואיכות הכביש. התאונות, כשהן כבר קורות, הן קטלניות: המשאיות הן כבדות, יש להן "שטחים מתים" שמקשות על זיהוי כלי רכב קטנים ומרחק העצירה שלהן ארוך יותר. לרוב, זה לא ייגמר במכה קלה לפח.

ראיון עם יניב ויסברג – מנהל מחלקת שירות ותמיכה טכנית – בנושא הבטיחות של משאיות איסוזו

כיצד אפשר להילחם בתאונות הדרכים בכלל ובתאונות בהן יש מעורבות משאיות בפרט, כיצד מערכות הבטיחות של המשאית עובדות ומה הפך את איסוזו למובילה וחדשנית בתחום הבטיחות? כל התשובות כאן.

שאלה: הבטיחות בכבישים הינו נושא חשוב ובמיוחד במשאיות חשוב במשאיות בפרט חשוב – איך פותרים את המצב?
תשובה: איסוזו בראש ובראשונה שמה דגש חזק מאוד על בטיחות המשאית, הנהג וכמובן עוברי האורח האחרים בדרך. רכב פרטי או עבודה ככל שיהיה יפה ובעל רמת אבזור והאצה גבוה אינו שווה דבר כאשר כלל מערכות הבטיחות אינן בסטנדרטים גבוהים. האני מאמין שלנו נעוץ בתרבות נהיגה ארגונית וחברתית על פי חוקי התנועה וכוללים זמני מנוחה לנהג, נסיעה במהירות על פי חוק, שמירת מרחק בטוח בשילוב מערכות בטיחות מתקדמות הן הפתרון.

שאלה: ברכות, איסוזו השיקה גרסאות חדשות המציעות מערכת בלימה אוטונומית ומתלה אוויר אחורי, איך קרה שביססתם את מעמדכם כמובילים בשוק?
תשובה: איסוזו רואה חשיבות עליונה לבטיחות הרכבים שלה ומשקיעה מאמצים רבים בנושא. כל המשאיות כולל משאיות יד שניה באיסוזו נדרשות לעמוד בסטנדרט גבוה  – מערכת סטייה מנתיב שתספק לנהג התרעה במקרה בו הוא סוטה מנתיב הנסיעה שלו. באיסוזו המערכת מתוקנת באופן אינטגרלי במשאיות שבמפעל ההרכבה ביפן, ללא צורך להוסיפה כאביזר נלווה, וזאת ללא תוספת תשלום. המערכת בנויה ממצלמה קדמית המותקנת ליד המראה המרכזית, והיא מתריעה לנהג על ידי צפצוף חזק ונורות בלוח המחוונים.

שאלה: מערכת בלימה אוטונומית ומתלה אוויר אחורי במשאיות? איך זה בדיוק עובד וכיצד זה משפיע על הבטיחות במשאית?
תשובה: מתלווה אוויר אחורי מבטיח פחות זעזועים למטען, מה שמוביל לחוויית נסיעה חלקה ולצמצום הסיכויים של תאונה בעקבות נפילת חלקים. מערכת בלימת חירום אוטונומית כוללת מכ"מ אשר מתריע במקרה של אי-שמירת מרחק מהרכב שנוסע מלפנים. במקרים קיצוניים, בהם הנהג אינו בולם על אף התרעות המערכת, היא תבלום באופן אוטומטי את המשאית כדי להקטין את נזקי התאונה ואף למנוע אותה כליל. על מנת למנוע מצב של התרעות שאינן רצויות, הנהג יכול להגדיר מראש את המרחק הרצוי מהרכב שלפניו שיפעיל את המערכת.

שאלה: מה עוד יש במשאיות של יסוזו שתורם לבטיחות?
תשובה: כלל המשאיות של איסוזו מאובזרות באביזרי נוחות ובטיחות. בנוסף למערכת מתלווה האוויר והבלימה האוטונומית, המשאיות שלנו מצוידות במערכת להתרעה על סטייה מנתיב, זוג כריות אוויר, קדם-מותחנים לחגורות הבטיחות, מצלמת נסיעה לאחור, תאי איחסון רבים המונעים התעסקות וצפיפות בזמן הנהיגה, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול וברור ועוד.

 

article image

שמן מנוע - כל מה שצריך לדעת

תחזוקה של רכבים היא קריטית להארכת תוחלת החיים שלהם, וזה נכון לא רק לרכבים פרטיים, ובמיוחד לרכבי עבודה כמו משאיות. משאיות עולות על הכביש מדי יום, עם הרבה מאוד משקל על הגב, ונוסעות למרחקים רבים. הבלאי שלהם הוא מאוד משמעותי
להמשך קריאה
article image

חיבור וו גרירה למשאית

מטרת העל של משאיות היא לרוב לשנע פריטים ממקום למקום. אנשים לא נוסעים במשאיות בשביל הכיף או הפנאי, ולרוב, אנחנו נראה בעיקר משאיות ממותגות של עסקים. בגלל שלמשאית יש תפקיד מאוד פרקטי, יש גם הרבה מאוד אלמנטים שמסייעים לה לעשות את העבודה שלה.
להמשך קריאה
article image

פנצ'ר בגלגל המשאית באמצע הדרך? כך תפעלו נכון

פנצ'ר בגלגל המשאית, חייב להיות מטופל מיידית, בקרו בכתבה וקראו על הדרך הנכונה להתמודד עם פנצ'ר בגלגל המשאית
להמשך קריאה
article image

תחזוקת משאיות יד שניה

הצורך של עסקים רבים במשאיות הוא גדול, ולבטח עסקים שעובדים בשינוע של מוצרים שונים. המשאיות הם למעשה המפתח לעסק, ומהוות חלק גדול מההוצאות. עם זאת, יש דרך טובה מאוד לחסוך בהוצאות של המשאיות, והיא לקנות משאיות יד שנייה.
להמשך קריאה
article image

חדש בישראל! אתר סחר לרכישת משאיות ישירות מהיבואן

מפיצת איסוזו משאיות, יוניברסל משאיות ישראל, השיקה אתר סחר לרכישת משאיות אונליין. באתר מוצגות מגוון רחב של משאיות איסוזו יד שנייה, שנמכרות ישירות מהיבואן. הלקוח יכול לבחור לו בקלות ובנוחות את המשאית המתאימה ביותר לעסק שלו. לדברי יוניברסל, אחד החידושים המעניינים באתר הסחר, שכל המשאיות מוצגות בשקיפות מלאה עם  היסטוריית הטיפולים שלהם, כך שכל לקוח יכול לצפות בהיסטוריית הטיפולים, מהרגע שהמשאית עלתה על הכביש.
להמשך קריאה