חסכון בדלק בנסיעה במשאית

בחירת משאית לצרכי עבודה נעשית על פי שיקולים שונים בהם מחיר רכישה והוצאות תחזוקה שוטפות. אחד השיקולים החשובים בהוצאות התפעול הוא ההוצאה הכספית על הדלק. תחשיבי הובלת מוצרים מבוססים רבות על ההוצאה עבור דלק. בתוך התמחור יש אמנם שיקולים של שעות עבודה, בלאי חלקי המשאית, עלויות תיקונים וטיפולים במוסך, אבל דלק הוא הוצאה ישירה ומיידית. למשאית חסכונית בדלק יש, לרוב, עדיפות על אחרות במיוחד כאשר מדובר על רכישת משאית יד 2, השכרת משאית לטווח ארוך או קצר ועוד.

התאמת משאית לצרכים

ניתן לבחור משאית על פי הצורך ובהתאם לשיקולי חיסכון בדלק. במידה והצרכים מוגבלים למשימות הובלה מסוימות אז אין טעם לרכוש משאית כבדה  וגדולה מדי. אפשר לבחור משאיות במשקל מתאים שמסוגלות להעביר סחורות בנפח המותאם למשקלן וכאלו הנותנות מענה לצרכי ההובלה. משאיות למכירה חדשות מתוצרת איסוזו, משאיות איסוזו יד 2 עם ארגז סגור או משאיות קירור למכירה שמתאימות לדרכים עירוניות הינן בעלות צריכת דלק טובה, יחסית, ובנוסף, בעלות כושר תמרון מעולה. מבחינים במשאיות עם מרכב סגור ואחרות עם ארגזי קירור ועוד. משאיות כבדות יותר תהיינה בעלות מנועים בעלי נפח גדול ומיועדות להעברת סחורות כבדות למרחקים ארוכים. יש משאיות כבדות המגיעות עם מנועים ומערכות הילוכים שמאפשרות חיסכון משמעותי בדלק.

שיטות לחיסכון בדלק

יש משאיות אשר מיוצרות עם פנים לחיסכון בדלק ושווה לרכוש אותן. כאלו הן  משאיות שמורכבות בהן דפלקטורים (מסיטי רוח) שמסוגלים לחסוך אלפי ליטרים בשנה. מומלץ לרכוש משאית יד 2  או חדשה החסכוניות בדלק עבור הובלות של תכולת דירות, של מטענים קלים, של מטענים בעלי משקל נמוך ועוד. משאית קטנה, יחסית, תצליח לסחוב היטב את המטען גם בדרכים הרריות, תעמוד במשימה בהצלחה ותבצע אותה עם מינימום הוצאות דלק. יש פעולות שהנהגים יכולים לעשות בעצמם בעת הנסיעה או בעת תחזוקת המשאית. מדובר על שימוש בתוספי דלק שתפקידם הינו לנקות את המנועים. בעירת הדלק נעשית נקייה יותר ולכן, יש חיסכון בצריכה. שימוש בתוספים נעשה אחת לכמה אלפי קילומטר בהתאם לסוג התוסף ולצורך. מילוי צמיגי אוויר במידה הנכונה חוסך בדלק. תדלוק עצמי ומועדון צרכנות יכול להוזיל עלויות רכישת דלק.

משאיות איסוזו

מבחינים במשאית מדגמים שונים מבית איסוזו. בקלות ניתן להתקין מנועי בנזין ודיזל ואילו בכבדות והבינוניות מנועי דיזל. חברת איסוזו מייצרת את הרכיבים המרכזיים דוגמת המנוע, תיבות ההילוכים, תא הנהג והסרנים בכוחות עצמה והדבר מאפשר גמישות בתכנון ובייצור. אחד המאפיינים הבולטים שלה הוא ייצור מנועים בעלי הספק מיוחד של 240 כוח סוס מבלי להגדיל את נפח המנוע. לעובדה זאת יש חשיבות משמעותית בחיסכון בצריכת דלק. חלק בלתי נפרד ממערכת התנועה הינה תיבת ההילוכים. משאיות סומו 14 ו 12 טון של איסוזו מגיעות עם אופציה לתיבת ניסטרוניק 2 לחסכון בדלק וכדאי לנצל זאת. בעת נסיעה במהירויות גבוהות מתאמץ המנוע כדי להתגבר על התנגדות האוויר לתנועת הרכב. דגמי איסוזו השונים מגיעים עם מסיטי רוח תקניים (דפלקטורים) שמשפרים את האווירודינאמיות שלהן. מומלץ לרכוש משאיות מבית איסוזו איכותיות וחסכוניות הנותנות תמורה טובה להשקעה. לחברה המשווקת יש רשת מוסכים הפרוסה בכל הארץ לצורך טיפולי תחזוקה מעולים.

כמה ליטר דלק יש במשאית

במשאיות איסוזו מיכל הדלק מכיל בין 100 ליטר ל 140 ליטר דלק.

מהי צריכת דלק משאית איסוזו

צריכת דלק משתנה בהתאם למשקל המשאית, המשקל אותו היא נושאת בפועל,  בשילוב התנהגות הנסיעה של הנהג עצמו. במשאיות איסוזו קיימת טכנולוגיית תיבת הילוכים ניסטרוניק, המייעלת את אופן העברת הילוכים. מצב זה מביא לחסכון בתצורת הדלק של עד כ 9 אחוז בהשוואה לתיבת הילוכים ידנית זאת בשילוב נהיגה תקינה.

 

מידע נוסף

כל מה שצריך לדעת על שמן מנוע

article image

שמן מנוע - כל מה שצריך לדעת

תחזוקה של רכבים היא קריטית להארכת תוחלת החיים שלהם, וזה נכון לא רק לרכבים פרטיים, ובמיוחד לרכבי עבודה כמו משאיות. משאיות עולות על הכביש מדי יום, עם הרבה מאוד משקל על הגב, ונוסעות למרחקים רבים. הבלאי שלהם הוא מאוד משמעותי
להמשך קריאה
article image

חיבור וו גרירה למשאית

מטרת העל של משאיות היא לרוב לשנע פריטים ממקום למקום. אנשים לא נוסעים במשאיות בשביל הכיף או הפנאי, ולרוב, אנחנו נראה בעיקר משאיות ממותגות של עסקים. בגלל שלמשאית יש תפקיד מאוד פרקטי, יש גם הרבה מאוד אלמנטים שמסייעים לה לעשות את העבודה שלה.
להמשך קריאה
article image

פנצ'ר בגלגל המשאית באמצע הדרך? כך תפעלו נכון

פנצ'ר בגלגל המשאית, חייב להיות מטופל מיידית, בקרו בכתבה וקראו על הדרך הנכונה להתמודד עם פנצ'ר בגלגל המשאית
להמשך קריאה
article image

תחזוקת משאיות יד שניה

הצורך של עסקים רבים במשאיות הוא גדול, ולבטח עסקים שעובדים בשינוע של מוצרים שונים. המשאיות הם למעשה המפתח לעסק, ומהוות חלק גדול מההוצאות. עם זאת, יש דרך טובה מאוד לחסוך בהוצאות של המשאיות, והיא לקנות משאיות יד שנייה.
להמשך קריאה
article image

חדש בישראל! אתר סחר לרכישת משאיות ישירות מהיבואן

מפיצת איסוזו משאיות, יוניברסל משאיות ישראל, השיקה אתר סחר לרכישת משאיות אונליין. באתר מוצגות מגוון רחב של משאיות איסוזו יד שנייה, שנמכרות ישירות מהיבואן. הלקוח יכול לבחור לו בקלות ובנוחות את המשאית המתאימה ביותר לעסק שלו. לדברי יוניברסל, אחד החידושים המעניינים באתר הסחר, שכל המשאיות מוצגות בשקיפות מלאה עם  היסטוריית הטיפולים שלהם, כך שכל לקוח יכול לצפות בהיסטוריית הטיפולים, מהרגע שהמשאית עלתה על הכביש.
להמשך קריאה